Aktuality - HaPe sport

MENU

GALERIE U NÁS SESTAVENÝCH KOL

Wilier Cento1
Wilier Cento1

Wilier Chorus
Wilier Chorus

Niner
Niner

Vyhledávání:

AKTUALITY

Nabídka Tufo 30.3.2020  

Současné technologické možnosti nám umožňují v zásadě tři možnosti obutí:

  • klasické pláště, pod které je nutno vložit duši
  • galusky, které se přímo lepí na zapletená kola určená pro galusky
  • plášťovky, které jsou vyrobené tak, že se nepotřebují duši, ale přitom je lze nasadit přímo do klasických pláťových ráfků

Pojďme si teď jednotlivé druhy rozebrat podrobnjěji:

Plášť

Koupit v ESHOPu HaPe:  (silniční)   (silniční - bezdušové)     (horské)

Ze všech typů obutí je plášť konstrukce s nejvyšší hmotností. Nutnost použití výrazně těžší duše než u galusek - to zvyšuje valivý odpor a celkovou hmotnost.

Nutnost použití ochranného pásku do ráfku - zvýšení hmotnosti a je to část navíc. Plášťový ráfek má vyšší hmotnost než galuskový. Vyšší valivý odpor než u galusek. V případě průpichu možná výměna duše nebo její oprava. Nemusí se na ráfek lepit, montáž však u mnoha typů obtížná, bez nářadí nemožná. Po montáži je možno ihned použít. V případě rychlého úniku vzduchu je přímo ohrožena stabilita jezdce.

plast

Legenda:

A - Běhoun
vyroben ze směsi na bázi přírodního kaučuku, s přídavkem aktivované siliky.
 
B - Bočnice
velmi jemná protidefektní vrstva tvořená gumovou a polyesterovou směsí.
 
C -Spojení kostry
Jednotlivé vrstvy kostry se vzájemně a spojují pod běhounem. Tímto se docílí navýšení TPI (hustota vláken na palec) a vyšší odolnosti proti defektu.
 
D - Protidefektní vrstva
vyrobena z pogumovaného kordu, zesílená materiálem CRCA.
 
E - Kostra pláště
Kostru pláště tvoří dvě vrstvy pogumovaného kordu se vzájemně opačnou orientací vláken každé vrstvy. Obě jsou spojeny a zesíleny materiálem CRCA.
 
F -Ochrana patky
 
G - Pružné patní lano

 

Galuska    

Koupit v ESHOPu HaPe: (silniční) (MTB: 26" 27,5" 29") (cyklokrosové) (triatlonové) (dráhové)

Používá je převážná část závodních cyklistů. Ze všech typů obutí mají nejnižší valivý odpor a výrazně nejnižší hmotnost.

Galuskový ráfek má nižší hmotnost než plášťový. Je možno hustit na vyšší tlak než pláště. V případě rychlého úniku vzduchu na rozdíl od plášťů není tak výrazně ohrožena stabilita a bezpečí jezdce. Možnost nouzové jízdy bez tlaku. Je nutno na ráfek lepit. Oprava průpichu není snadná (neplatí pro galusky TUFO v kombinaci s TUFO tmelem - oprava je jednoduchá a v mnoha případech okamžitá a levná).

 

 

galuska

Legenda:

A - Běhoun
provedení buď s příměsí aktivované siliky, siliky nebo černých sazí (u jednotlivých modelů označeno).
 
B - Ochranná pryž
umístěna pod běhounem, indikuje ojetí běhounu a náchylnost k defektům, jakmile začne být pod běhounem zřetelná (jen u označených modelů).
 
C - Protidefektní vrstva
z pryžokordového kompozitu, zesíleného materiálem CRCA s úhlem kordu blízkým obvodovému směru tvoří ochrannou vrstvu proti defektu a zároveň minimalizuje valivý odpor při současném zlepšení přenosu sil šlapání na vozovku (jen u označených modelů).
 
D - Spojení kostry
Spoj kostry tvořený překrytím jednotlivých vrstev v oblasti pod běhounem násobí hodnotu TPI (hustota vláken na palec) a zvyšuje tím odolnost proti defektu.
 
E - Kostra galusky
Kostru galusky tvoří dvě vrstvy pogumovaného kordu se vzájemně opačnou orientací vláken každé vrstvy. Obě jsou spojeny a zesíleny materiálem CRCA. TPI kostry se pohybuje v rozmezí 60–210 u různých modelů galusek.
 
F - Vnitřní vzduchotěsná vrstva
je vrstva tvořená pryží na bázi butylkaučuku. Její nízká plynopropustnost v praxi znamená nižší četnost huštění. Pevné spojení této vrstvy s kostrou přispívá ke snížení valivého odporu.
 
G - Patní tkanice
je z bavlny, díky tomu dokonale zafixuje lepidlo a tím i zajistí optimální přilnutí galusky k ráfku.
 
 

Pro nalepení galusky TUFO na ráfek byla vyvinuta speciální oboustranná lepící páska TUFO. Tato páska se zásadně odlišuje od všech ostatních produktů svého druhu a to jak způsobem aplikace, tak i svými užitnými vlastnostmi. S pomocí pásky TUFO lze galusku TUFO nalepit na ráfek rychle, bezpečně a bez ušpinění prstů od lepidla. Ihned po nalepení je galuska připravena k použití, není nutné čekat na vytvrzení lepidla.

Aktivní bílé proužky na horní straně prosáknou do bavlněné patní tkanice galusky, čímž je dosaženo ideálního spoje.

Tenká transparentní vrstva zajistí dokonalé přilnutí ke karbonovému a hliníkovému ráfku.

lepeni

Plášťovka

Koupit v ESHOPu HaPe

Unikátní patentovaná konstrukce. Nízký valivý odpor. Není nutné používat ochranný pásek do ráfku. 

Nižší hmotnost než odpovídající plášť s duší a ochranným páskem. Není nutné je lepit na ráfek. Ze všech typů obutí se nejsnadněji a nejrychleji montují - bez použití nářadí. Je možno hustit je na vysoký tlak. Výrazně nejbezpečnější chování v případě rychlého úniku vzduchu bez ohrožení stability jezdce. Možnost nouzové jízdy bez tlaku. Po montáži je možno ihned použít. V jízdních vlastnostech se rovnají klasickým galuskám.

plastovka

Legenda:

 

A - Běhoun 
provedení buď s příměsí aktivované siliky, siliky nebo černých sazí (u jednotlivých modelů označeno).
 
B - Ochranná pryž
umístěna pod běhounem, indikuje ojetí běhounu a náchylnost k defektům, jakmile začne být pod běhounem zřetelná (jen u označených modelů).
 
C - Protidefektní vrstva
z pryžokordového kompozitu, zesíleného materiálem CRCA s úhlem kordu blízkým obvodovému směru tvoří ochrannou vrstvu proti defektu a zároveň minimalizuje valivý odpor při současném zlepšení přenosu sil šlapání na vozovku (jen u označených modelů).
 
D - Spojení kostry
Spoj kostry tvořený překrytím jednotlivých vrstev v oblasti pod běhounem násobí hodnotu TPI (hustota vláken na palec) a zvyšuje tím odolnost proti defektu.
 
E - Kostra galusky
Kostru galusky tvoří dvě vrstvy pogumovaného kordu se vzájemně opačnou orientací vláken každé vrstvy. Obě jsou spojeny a zesíleny materiálem CRCA. TPI kostry se pohybuje v rozmezí 60–210 u různých modelů galusek.
 
F - Vnitřní vzduchotěsná vrstva
je vrstva tvořená pryží na bázi butylkaučuku. Její nízká plynopropustnost v praxi znamená nižší četnost huštění. Pevné spojení této vrstvy s kostrou přispívá ke snížení valivého odporu.
 
G - Patní výztuha
Patní výztuha zajišťuje ukotvení plášťovky v ráfku a brání jejímu vyzutí v extrémních situacích.
 
H - Profilovaná patní pryž
Profilovaná patní pryž kopíruje tvar ráfku a vytváří tím po nahuštění dokonalé spojení plášťovky s ráfkem. Chrání ramínko ráfku před poškozením.
 
            Nenafouklá plášťovka                     Nafouklá plášťovka

nenafoukla nafoukla

 

 

 

Samozřejmě u nás na eshopu najdete i kompletní nabídku pro nalepení galusek, popřípadě opravu galusek.   

   Koupit v ESHOPu HaPe:                    Pásky                                  Tmely

                                 nenafoukla nafoukla

zpět